Reklamation och klagomål

Om produkten är skadad eller felaktig vid leverans kan du reklamera den enligt gällande konsumentskyddslagstiftning.

Reklamationsprocess

1. Kontakta oss:
Skicka e-post till info@musiklek.nu och ange:

  – Ditt namn

  – Din adress

  – E-postadress

  – Ordernummer

  – Beskrivning av felet

2. Godkännande: Vi måste godkänna reklamationen innan du skickar tillbaka produkten.

3. Returfrakt:Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer, och produkterna bör skickas välpaketerade i sin ursprungliga förpackning. Du måste också försöka begränsa förlusten eller skadan; det innebär att du inte får förvärra ett fel på varan genom att använda den. Om du ändå använder varan, kan vi behöva dra av motsvarande del av förlusten.

4. Lösning: Om vi inte kan åtgärda felet eller ersätta med en likvärdig produkt, återbetalar vi dig enligt gällande lagstiftning.

Observera:

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Om produkten har skador som inte beror på ett ursprungligt fel, utan uppstått vid användning och ligger utanför normalt slitage, kan en värdeminskning påverka eventuell ersättning.

Frågor?

För mer information eller om du har frågor om vår returpolicy, kontakta oss på info@musiklek.nu. Vi är här för att hjälpa dig!